Föreläsningar eller workshops eller direkt i myllan
nför en föreläsning eller workshops gör jag alltid en analys av syfte och mål som området har runt cykelutveckling, vad området har att erbjuda, scannar deltagarnas hemsidor för att komma så nära verkligheten som möjligt.
För mig är det viktigt att kunna vara i myllan hela tiden så att deltagare och uppdragsgivare får ut så mycket som möjligt av sin investerade tid och peng.
Genom mina föreläsningar och workshops sätter vi fingret på vad ett cykelområde behöver arbeta med för att bli en besöksanledning för en cyklist.Kan vara online eller på plats
I "direkt i myllan" är en mix mellan föreläsning/workshops och att jag sedan kommer till området och arbetar direkt tillsammans med deltagarna för att få fram en bokningsbar cykelprodukt.
För att inte cykla är att gå för långt.
För mig är det viktigt att kunna vara i myllan hela tiden så att deltagare och uppdragsgivare får ut så mycket som möjligt av sin investerade tid och peng.
Genom mina föreläsningar och workshops sätter vi fingret på vad ett cykelområde behöver arbeta med för att bli en besöksanledning för en cyklist.Kan vara online eller på plats
I "direkt i myllan" är en mix mellan föreläsning/workshops och att jag sedan kommer till området och arbetar direkt tillsammans med deltagarna för att få fram en bokningsbar cykelprodukt.
För att inte cykla är att gå för långt.
Föreläsningar eller workshops
1. CYKELVÄNLIGHEToHOJ Vad innebär det att vara cykelvänlig? En cyklist köper inte bara för att du är du. Cyklisten köper på det värde som du kan ge cyklisten. Du blir cykelvänlig. 2. HJÄLMoHOJ - Vad finns under hjälmen på en cyklist? Ju fler önskemål och drömmar du kan uppfylla hos cyklisten,desto nöjdare gäst och ju mer pengar kan du tjäna. 3. SCENoHOJ • Cykelscenens möjligheter året runt för att skapa bokningsbara produkter. Vad kan du hitta på? Vi plockar fram konkreta förslag tillsammans 4. KROKA-ARMoHOJ - skapa en minidestination tillsammans Du har säkert hört det förr " ensam är inte stark". Så är det! Genom att kroka arm med andra kan man tillsammans skapa en intressantare minidestination. En produkt består ofta av boende, mat, aktivitet och transport. Genom att erbjuda cyklisten en produkt som både innehåller mer och är mer attraktiv så kan du sätta ett högre pris. |
Direkt i myllan
Här är upplägget en mix av både föreläsning/workshops och att jag kommer till området och arbetar direkt i myllan tillsammans med deltagarna för att få till en bokningsbar cykelprodukt som tilltalar cyklister. 5. VÄGoHOJ - Skapa upplevelserika cykelrundor på väg Det cykelpaketens gäster klagar mest på är faktiskt hur cykelrundorna är utformade. De kan vara onödigt jobbiga.De upplevs inte heller som speciellt vackra eller säkra. Om cykelrundan blir en obehaglig eller trist upplevelse smittar det av sig på hela upplevelsen av ett cykelpaket. Träff 1 online eller på plats • målgruppsanalys av cyklister som passar till cykelområdet • inventering av upplevelserika vägar, längd, svårighetsgrad, grus, asfalt, backar, möjliga fikaställen• hur gör vi lätt för cyklisten att hitta? Både digitala och vanliga papperskartor med ledbeskrivning är ett måste. Hur kan man skapa dessa kartor? • hur ser cykelvänligheten ut hos servicepunkterna utmed rundan ? Vad behöver göras? • vilka tips på cykelteknik,klädsel,äta och dricka kan vi ge våra cykelgäster så att upplevelsen blir optimal ute på cykelrundan? Träff 2 i myllan • vi testkör tänkta rundor, ger ett omdöme. Justerar eller föreslår nya rundor • hur kan jag presentera cykelrundorna så att de väcker känslor och längtan. De skall också väcka intresse och nyfikenhet för det bokningsbara cykelpaketet. Vi kommer hjälpa dig att ta fram säljande bilder för målgruppen cyklister och hitta rätt ton i presentationen . 6. BILOHOJ - landsbygdsutveckling Vi har precis sjösatt ett nytt koncept för bekväma resor mellan olika destinationer och besöksmål. Läs mer om BILoHOJ. |